Sider

lørdag den 22. februar 2014

Endnu en prinsessekjole














Prinsessekjolen, som jeg har arbejdet på lige siden november, er nu endelig blevet færdig. Lige i tide til fastelavn. Jeg har syet den til en venindes pige på 3 år og hun har allerede fået den. Den gjorde meget stor lykke. 

Sidsel har kigget på kjolen mange gange og fortalt mig, at hun også ønsker sig sådan en fin prinsessekjole. Så da den var færdig, havde hun slet ikke noget imod at stå model. Og som hun glad grinede: " Der er det helt rigtige sving i den, mor". Og det må jeg da give hende ret i. 

Kjolen har været længe undervejs, men den har også til tider været en stor udfordring. For den er ikke kun syet efter ét mønster, men en hel håndfuld som jeg har kombineret på forskellig vis. Derudover har jeg fundet mange ideer og inspiration på nettet. Det var også én af grundende til den lange sytid. Jeg ville gerne have det hele med og kælede i starten for detaljerne. Men til sidst skulle kjolen bare være færdig, så jeg droppede nogle af mine mange ideer. Men jeg er stadig meget tilfreds med resultatet. Man kan også slå for stort et brød op.....

Den er syet af en blanding af festsatin, mikrosatin og brudetyl (godt med tyl, så den strutter). Den er helforet og underskørtet af tyl er syet fast på overdelen, så det hele sidder sammen. Det er meget praktisk, når det er til børn. Der er godt nok lynlås i ryggen, hvilket gør, at prinsessen på 3 år ikke kan tage kjolen på alene. Men det er nu det der er bedst og pænest. Har prøvet med velcrobånd, men det kan de alligevel ikke selv lukke og så hænger det fast i alt mulig andet. Kjolen er lagt op med samme syteknik som i dette indlæg. Det giver kanten en meget flot bølgende effekt. Overdelen er dekoreret med små satinblomster. Oprindeligt havde jeg planer om, selv at lave dem, havde endda lånt en bog på biblioteket, men det var én af ideerne, der blev droppet i sidste uge. 

Glæder mig over at prinsessen er glad for kjolen og håber, at hun kommer til at bruge den rigtig meget. Det var et meget spændende og udfordrende projekt og jeg fik lært mange nye teknikker og afprøvet nye ideer. Og det er ikke den sidste prinsessekjole, jeg har syet, for jeg har lovet, at Sidsel også må få en.....   

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...