Sider

tirsdag den 20. august 2013

Så kom sutten i snor



Sutter har det jo med at stikke af og blive forlagt. Det gælder også Sigurds sut. Jeg har derfor længe planlagt at sy en suttekæde.

Denne er blevet helt unik med korsstingsbroderi. Mønsteret til bilen har min mand tegnet. Jeg sad en aften og forsøgte mig med at tegne en bil i korssting, men det blev bare ikke godt. Da han kom forbi og sagde, at det kunne han da sagtens finde ud af, tog jeg ham på ordet. Og han havde ret, for faktisk tegnede han den aften en hel vognpark i korssting. Så jeg har også mønster på lastbiler og sportsvogne. At valget lige faldt på "familiebilen" til suttekæde kan jeg ikke helt forklare.... Måske fordi det snart er ved at være på tide at få familiens bil opgraderet til en større model med plads til 4 børn + baggage.

Broderiet er lavet ud fra en teknik med at brodere på aida stof, der er ri'et på lærredstof. Teknikken har jeg læst om hos Glaphuset og måtte simpelthen prøve den. Er blevet lidt bidt af at brodere efter kassen med broderigarnet er fundet frem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...